Teuvo Lifländer on omien sanojensa mukaan hankala asiakas, koska hänelle ei voi myydä mitään, hän ostaa vain silloin, kun on tarve. Nyt oli tarve kesämökillä kasvihuoneelle ja kasvamaan Lifländer laittoi omien sanojensa mukaan kaikkea “kallista”, eli tomaattia ja kurkkua.
”Tarinahan menee niin, että minä olin aikanaan, ennen eläkkeelle jäämistä SOK:lla hankinnassa, joten olen itse tuonut Suomeen tuhansia kasvihuoneita aikanaan, mutta nyt tuli tarve ostaa sellainen itse”, Lifländer sanoo.
Valinnanvaraa riittää
Työelämässä Lifländer sai tarpeeksi tuijottaa näyttöpäätettä, joten nykyisin hän pyrkii aina asioimaan ihmisen kanssa.
“Mutta nyt kyllä homma sujui suhtkoht kivasti ja tilauskin meni kerralla läpi, eikä kone herjannut mistään. Nämä kasvihuoneethan olivat alkujaan solumuovisia, sitten tuli aluumini ja lasi. Nyt kun on niin paljon erilaisia versioita, kysyin kyllä Joukolta hieman mitä kaikkea näistä uusista malleista löytyy.”
Vanhat työkaverit päätyivät yksissä tuumin särkymättömään muoviin.
“Oli sillä joku hienompi nimikin, mutta en nyt muista. Vanhana kauppiaana minulla on myös kehitysehdotus. Kun asiakas valitsee kasvihuoneen, näytölle voisi ilmaantua lista soveltuvista tarvikkeista. Siitä ruksittaisi vain tykötarpeet kylkeen. Tämä parantaisi entisestään asiakaskokemusta”, Lifländer vinkkaa.